wtorek, 17 maja 2011

NigelLOVE minestrone in minutes


Znów powracam do książki 'Nigella Express'. Przepis na faktycznie błyskawiczną zupę, którą polubi każdy, kto ma ochotę na wariacje na temat pomidorowej. Ugotowałam, gdy piękna majowa pogoda (nie to co teraz...) nie pozwoliła mi na siedzenie w domu. Zaraz po pracy ruszyłam na przejażdżkę rowerową. Nic nie poprawia humoru lepiej niż zmęczenie fizyczne i uwolnienie się na chwilę od myślenia o problemach. Po powrocie, w moim brzuchu borczało tak, że ratował mnie tylko błyskawiczny przepis. W tym wypadku jedynym czasowym konkurentem może okazać się jakiś gorący kubek lub inne ku-ksu, a że nie leżą one w moim menu, uznaję Nigellowe minestrone za zwycięzcę na krótkim dystansie. Co prawda przepis lekko zmodyfikowałam, ale o tym poniżej. Przepis nadaje się do akcji Ekspresowo w kuchni, organizowaną przez kartoflane pole


składniki

- przecier pomidorowy (proponuję puszkę krojonych, lub słoik z zaprawionymi pomidorami)
- 400g puszka mieszanych fasolek (kupiłam małe puszki białej i czerwonej),
- 750ml bulionu drobiowego, (tradycyjnie własne kostki rosołowe),
- 100g drobnego makaronu do zup

dodałam od siebie

- ząbek czosnku,
- szczypta słodkiej papryki
- ulubione zioła (oregano i tymianek)
- kilka kropli Tabasco

Do pomidorów (zaprawionych ubiegłego lata)i bulionu dorzuciłam opłukane i osączone fasolki. Zagotowałam i dorzuciłam makaron. Gdy był już miękki przyprawiłam do smaku, między innymi tabasco. Na końcu dodałam ząbek czosnku przekrojony na 4, bo czegoś mi brakowało... Wybór pozostawiam dla każdego indywidualnie.

Smacznego. Pa.

Durszlak

11 komentarzy:

sananhan pisze...

pyszota! i jaki ekspres:D

Kuchennefascynacje pisze...

Znakomicie wygląda, u mnie dziś też była pomidorowa :) Na inną minestrone Nigelli z najnowszej książki zapraszam do mnie :)

Anonimowy pisze...

mam ksiazke i uwielbiam ja:) bardzo lubie przepis na ziemniaczki pieczone..i pomidory palone sloncem:) z piekarnika..pychotka:)

a przepis..no musze przyznac, ze jak widze fasolke to sie boje..:)i jestem ciekawa jak bardzo jest ona ostra?

nuovana pisze...

domku ostra nie jest... ewentualnie nie dodawaj tabasco i po problemie. A co do fasolki... w tym wydaniu jest niegroźna :)

nat. pisze...

Faktycznie - zupka błyskawiczna!
Zrobienie takich pyszności nie zabiera de facto więcej czasu niż 'zupka z paczki'... a w smaku - nieporównywalna!
Uwielbiam takie jedzenie - szybko i zdrowo :)

Ściskam!

mopswkuchni pisze...

Muszę pokombinować z minestrone. Kupiłam nawet specjalny makaron do niej już :) http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

Maggie pisze...

Zgadzam sie: nic nie poprawia humoru lepiej niz porzadna dawka fizycznego wysilku! Wszak nawet naukowcy twierdza, ze odrobina ruchu uwalnia endorfiny. A takie minestrone, choc najlepiej nadaje sie na zime, moglabym jesc o kazdej porze roku :)

Kubełek Smakowy pisze...

Pomidorowa w nowej odsłonie zawsze jest ciekawa ;-)

goh. pisze...

nigel-love inspiracje są super, a szybkie dania po pracy, to coś dla mnie:)

Magda Baran pisze...

rower rządzi ;) ja roweruję się codziennie do pracy i barrrdzo polecam :) no i jeszcze joga i pilates są super ;) heh ale przez to mam mało czasu na gotowanie oprócz weekendów. Brawo zupa :)

Mat Mastalerz pisze...

Przymierzam się do tej książki. Skoro są w niej błyskawiczne przepisy to chyba się skuszę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...