poniedziałek, 24 stycznia 2011

domowa kebab rolka


Mam takie cudne wspomnienie związane z kuchnią turecką. Mama znajomego w czasie wakacji przyleciała z Cypru i raczyła nas nieziemskimi przysmakami. Na wiele z nich zdobyłam przepis, jadnak za niewiele z nich odważyłam sie zabrać. Mam nadzieję, że pewnego dnia uda mi sie zaprezentować to, co mam teraz w głowie, a czego wspomninie wywołuje u mnie tak silną prace slinianek. Dziś domowy kebab, który powstał z braku dobrej tureckiej 'budki' w naszej okolicy. Świetny gdy przychodzą znajomi. Przy tym jedzeniu każde spotkanie jest cudne, bo jemy rękoma, żywiej gestykulujemy, bo nie ograniczaja nas sztućce i czujemy się mega swobodnie. Do tego stopnia, ze panowie zaczynaja bally dance. No a to jak w reklamie - bezcenne

składniki

- 1kg udek z kurczaka (ich soczyste mięso nadaje się najlepiej)
- 5 ząbków czosnku,
- gotowe chlebki pita lub ewentualnie tortille,
- oliwa,
- ostre papryczki dla smakoszy,
- sos czosnkowy

przyprawa: (dla rozpedzonych ogólniedostępne gotowe mieszanki)

- 1 łyzeczka cukru,
- 1 łyzeczka słodkiej papryki
- 1 łyzeczka ostrej papryki
- 1 łyzeczka czarnego pieprzu
- 1/2 łyzeczki cząbru
- 1/2 łyzeczki koziedarki
- 1/2 łyzeczki gorczycy
- 2 jagody jałowca


Wszystkie zioła i przyprawy urarłam z łyzeczka soli w moździeżu. Do przygotowanego mięsa z pałek (sporo obierania ale warto,)dodałam wycisnięty czosnek, 2 łyzki oliwy i mieszanke. Odstawiłam na godzinę do lodówki. Nastepnie usmażyłam na rozgrzanej patelni, do uzyskania złotego koloru i lekko chrupkiej skorupki. Nastepnie lekko zwilżone placki umiesciłam w piekarniku (160 stopni)na 10 minut. Mięso zawinęłam w placki i folie aluminiowa tworzac wygodne rolki. Podałam z sosem czosnkowym i warzywami. Dla smakoszy (do ktorych ewidentnie nie naleze) dodalam ostre jak ogien papryczki. Smacznego. Pa.

1 komentarz:

Russkaya pisze...

Smacznie tu u Ciebie! Będę częściej zaglądać ;)
Pozdrawiam!
P.S. Tak wygląda idealny obiad wg mojego faceta :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...