czwartek, 12 stycznia 2012

buraczana sałatka z serkiem wiejskim

Buraczkofaza. Jak przychodzi to nie odpuszcza. Wtedy trę, pasteryzuję, doprawiam, gotuję, osączam z octu. Podobna fazę miewam z marynowanymi pieczarkami. Wtedy wychodząc z Lidla idę ze słoikiem w ręce i pod domem słoik jest prawie pusty, a moje palce ostro pachną octem. Aż wstyd! Zamiast iść z czymś bardziej odpowiednim do pałaszowania na ulicy, ja idę i łowię pieczarki. Ostatnio szukając buraczków w słoiku natknęłam się na urocze małe kuleczki, odpowiednie do sałatek czy nawet jako akompaniament na miseczkowych (jak to je nazywam..) imprezach.

Przepis na sałatkę pochodzi z książki Jamiego Oliviera, 30 minut w kuchni. Nigdy przedtem nie jadłam buraków z bazylią, ani z serkiem wiejskim. Troszkę obawiałam się rezultatu, ale był imponujący. Dodałam od siebie kroplę oleju lnianego by dodatkowo podnieść wartość sałatki i polecam wszystkim! Przepis proponowany w zestawie z ,wędzonym łososiem, sałatką ziemniaczaną i chlebem z domowym masłem, jednak tym razem nie sprawdziłam, czy zestawy faktycznie wymagają tylko 30 minut. Planuję na kolejny obiad na który zaprosimy naszych bliskich podać cały, od A do Z proponowany posiłek. Wtedy dam znać, czy obiecywane 30 minut jest bliskie prawdzie. Mniej więcej rzecz jasna, wiadomo, że w kuchni poruszamy się inaczej. Zgrabniej, mniej zgrabnie, nieważne. Dla mnie te tytułowe 30 minut to po prostu obietnica gotowania 3 potraw na wspaniały posiłek w miarę jednocześnie.


Mamo, dziękuję za wspaniałą książkę i ten paskudny olej. Mówisz, że zdrowy, to jemy...


przepis dołącza do akcji kulinarnej której bohaterem jest uroczy Jamie
Kuchnia Jamiego Olivera

składniki

- buraczki ugotowane - próżniowe, spotkałam w UK (u mnie marynowane kuleczki Unamel'a)
- ocet balsamiczny (pominęłam, moje buraki były marynowane),
- serek wiejski osączony z nadmiaru śmietanki (nie wiecie po co on tak w niej pływa???)
- kilka listków bazylii,
- kilka gałązek tymianku (użyłam suszonego),
- sól, pieprz,
- 1 cytryna,
- oliwa extra virgin (zmieniłam, dodając olej lniany)

Jamie - Buraki połóż na desce i pokrój w nieregularne kawałki. Dodaj trochę octu balsamicznego, posól, popieprz i odstaw. Posyp bazylią.
Ania - marynowane buraczki osącz i pokrój w półcentymetrowe plastry. Skrop oliwą. Posym porwana na kawałeczki bazylią.

Dalszy ciąg przepisu mamy już wspólny...

Otwórz serek wiejski, usuń nadmiar śmietanki, dolej oliwy, dodaj tymianek, sól, pieprz i otarta skórkę z cytryny. Wymieszaj. Połóż na burakach, skrop oliwa, posyp pieprzem i resztką bazylii.

Smacznego. Pa.

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ja mam taka faze z gruszkam, ze sliwkami oraz dynia w occie:D A buraczki MUSZE kupic i zrobic..bo wyglada naprawde apetycznie:) poza tym..ja tego polaczenia sie nie boje..no moze z bazylia..to jakos tak..

bucek pisze...

Moja sis robiła kiedyś tę sałatkę. Bardzo mi smakowała!

slyvvia pisze...

Bardzo fajne połączenie. Jako wielka fanka serka wiejskiego, jestem na tak :D

Unknown pisze...

Ja miałam kiedyś fioła na punkcie cukinii :D

Wolę Twoją wersję z marynowanymi buraczkami...mniam :) Sałątka jest prosta i na pewno smaczna!!

Izka pisze...

Robiłam z majonezem, jogurtem ale na serek wiejski nie wpadłam. Buraczki i serek uwielbiam więc czemu nie.. np na śniadanie :)

oliwek pisze...

świetne! nie wpadłabym na połączenie z serkiem :) koniecznie muszę wypróbować:)

kulinarnyoliwek.blox.pl

Shyfull pisze...

ostatnio mam taka ochotę na buraczki, tyle, że ciągle jem je w klasycznej wersji.. a taka z serkiem wiejskim jest wystrzałowa i już zapisana do wypróbowania ;)

PS. tez nie lubię tej "serkowej śmietanki" - więcej serka mniej śmietanki!! ;]

Kasia_S pisze...

Ach buraczki, są takie piękne:) Już od dawna mam ochotę zrobić coś z tym warzywem, ale zupełnie nie wiem na co mam ochotę.
Zapisuje Twój przepis i chyba w końcu się skuszę bo ta sałatka wygląda tak apetycznie i zachęcająco:)

Anonimowy pisze...

no super pomysł,lubię wszystkie składniki a ostatnio odkryłam smak;serek polany olejem lnianym z olejarni -Grodzisk Wlkp.-kb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...