piątek, 25 maja 2012

diabelnie smaczne skrzydełka

Zazwyczaj na skrzydełkach gotowałam zupki jarzynowe. Poza tym uważałam, że poza skórą na tych pokracznych kurczęcych rączkach nie wiele jest mięsa. I co? Okazuje się, że przygotowane w super sposób, super smakują. Fatk, więcej zabawy niż posilającego jedzenia, ale spotykając się z przyjaciółmi, przegryzając, gestykulując śmiesznie podkurczonymi paluchami umorusanymi w sosach nie ma nic lepszego niż takie właśnie skrzydełka. Ostre, ale nie tylko. Miło słone, delikatnie słodkie. Nie miały wyjść jak te z KFC. Nie lubię tych pancernych panierek, i tak nigdy ich nie jem... Miały być lekko jak Buffalo, ale oszczędziłam im smażenia w głębokim tłuszczu. Dietetycznie trafiły do piekarnika, sympatycznie skwiercząc i rumieniąc się, bynajmniej nie ze wstydu - bo wstydzić nie miały się czego. Pycha, pycha, pycha... 

Moje danie podałam z słupkami surowych warzyw i colesławem z dodakiem pora, by pozostać przy ostrym wrażeniu. Polecam!

składniki

- skrzydełka kurczaka,
- łyżka golden syroup (można zastąpić miodem),
- łyżka sosu BBQ (tak, użyłam gotowego!!!!!!),
- łyżeczka pieprzu cayenne,
- sól i pieprz,
- oliwa chilli (nie masz? użyj tej z przystawkowych ostrych papryczek, też się nada) ;)

Skrzydełka myjemy, osuszamy, obcinamy lotki. Ewentualnie zachowujemy na zupę. Skrzydełka obtaczamy w wymieszanych składnikach marynaty, odczekujemy chwilę i umieszczamy na blasze. Pieczemy w piekarniku z opcją grilla i obracając co jakiś czas pieczemy 30minut w temperaturze 150 stopni. Nie za długo, by nie przesuszyć mięska.

Smacznego. Pa.

9 komentarzy:

Amber pisze...

Przepyszne,diabelnie!

Danuta Magda pisze...

lubię takie skrzydełka do chrupania...

Arvén pisze...

Smacznie i nieco na ostro...faktycznie, doskonałe na piątkowe spotkanie ze znajomymi ;)

Kasia pisze...

przyznaję, że mam takie samo zdanie na temat skrzydełek jak Ty, zanim zrobiłaś te ;) dużo zabawy, ale mało mięsa. A mimo to, u nas też dzisiaj skrzydełka, na słodko-pikantno :) żeby załagodzić ich ostrość ;) Twoje były podane w świetnym towarzystwie :) pozdrawiam Cie Aniu serdecznie!

Ola pisze...

wyglądają apetycznie-dawno nie robiłam!



Blog o życiu & podróżach
Blog o gotowaniu

Maggie pisze...

Dobry patent z ta oliwa z papryczek!

Aurora pisze...

Taka lepsza wersja chipsów do przegryzania podczas rozmów z znajomymi :D

Wiewióra pisze...

piekielnie pyszny pomysł na skrzydełka! poproszę jedno ;)

Chocoholiczka pisze...

Mój K. i jego kumple byliby zachwyceni :) Muszę wykorzystać Twój przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...