środa, 24 kwietnia 2013

szybka tarta z groszkiem i pieczarkami

Ufff... no i się spóźniłam. Ponad godzinę, za co bardzo przepraszam, ale na usprawiedliwienie mam spotkanie z Szaną oraz długie, długie kulinarne pogaduchy. Mam nadzieję, że mi wybaczycie. 
Niezorientowani zapytają o co chodzi? Otóż w ramach wspólnego gotowania przygotowaliśmy dziś tarty z pieczarkami. Dawno nie spotykałam się z ekipą wspólnego wirtualnego kucharzenia, tym bardziej jest mi miło przedstawić wszystkie zaangażowane w projekt osoby. Zajrzyjcie na ich blogi, każdy na swój sposób przedstawił wariację na temat pieczarki w tarcie. Mi kojarzy się ona z wiosną, wypadami na łono natury, dlatego dodałam najweselszy z zielonych - zielony groszek. Polecam. Całość z niezastąpionym naturalnym serkiem homogenizowanym, oraz czosnkiem. Pycha. Przyznaję, poszłam na łatwiznę podając tarte z gotowego francuza, jednak im bliżej ciepłych, długich dni, tym mniej czasu chcę spędzać w kuchni. Wiosno, przybywamy z pieczarkowymi tartami !!!
 


we wspólnym gotowaniu udział wzięli, 
składniki

- rolka gotowego ciasta francuskiego,
- 300g pieczarek,
- 250g mrożonego groszku,
- ząbek czosnku,
- mała biała cebula,
- 3 łyżki naturalnego serka homogenizowanego,
- 1 małe jajko,
- łyżka masła,
- sól i świeżo zmielony pieprz

Ciasto rozmrażamy i formujemy w wybranej przez nas formie. Groszek zanurzamy w gorącej wodzie, odsączamy i na masełku podduszamy wraz z pokrojoną cebulką. Dodajemy czosnek i po 3 minutach przekładamy do miski. Na tej samej patelni podsmażamy pieczarki. Podsmażone dodajemy do groszku. Dodajemy serek i jajko, energicznie mieszamy, przyprawiamy solą  i pieprzem według własnego smaku i uznania. Wylewamy na ciasto i z opcja góra/dół w temperaturze 200 stopni zapiekamy około 25 minut.

Smacznego. Pa.


”PieczarkowyTydzien2013″

14 komentarzy:

posmakujto! pisze...

Smakowicie wygląda :)

Wiewióra pisze...

fantastycznie jest robić coś razem, także kucharzyć :) fajnie Wam to wyszło :) boskie tarty :)

mopswkuchni pisze...

Wybaczę, jak dodasz przepis do mojej pieczarkowej akcji :P A tak na serio wspaniała tarta, że też nie pomyślałam o groszku.

bartoldzik pisze...

Bardzo smakowita, muszę spróbować tarty na francuskim cieście. Pozdrawiam i do zobaczenia w wirtualnym, kuchennym świecie...

Siaśka pisze...

:D ja też u Ciebie pierwszy raz :D
widzę, że jesteś z Poznania! trzeba kiedyś razem coś ugotować

ANIA pisze...

o jaka zielona :) z tym groszkiem musi być pyszna :) czekam już na taki ogródkowy groszek :)

Aurora pisze...

Świetna wariacja. Tarty już dawno nie szamałam, a tu tyle do wyboru, do koloru, do smaku :)

toPestka! pisze...

wygląda rewelacyjnie

Nemi pisze...

Smakowita tarta! Bardzo apetyczne zdjęcia:)

Aga pisze...

pycha :) uwielbiam pieczarki

Kinga pisze...

Ależ powiało wiosną! Wygląda leko i zdrowo, pomimo kupengo ciasta francuskiego:)

Martynosia pisze...

Twoja tarta wyglada pysznie - uwielbiam zielony groszek;)

Olimpia Davies pisze...

Ciekawa jestem smaku takiej tarty, bo wygląda fantastycznie:-)

Maggie pisze...

Ja sie spoznilam o pare dni, bo tarte udalo mi sie zmontowac dopiero wczoraj :)
Twoja wyglada oblednie, taka zielona od groszku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...