piątek, 17 maja 2013

pierogi leniwe z ricottą

Nie wiem czy istnieje coś lepszego niż widok pałaszującego pierożki faceta. Zderzenie miękkich, jasnych aniołeczków z typowo męsko owłosionym, pełnym testosteronu i pieczątką na ramieniu macho. Lubię to, że macho docenia ręcznie kulane kluseczki taplające się w złotej bułce, maśle i cynamonie. Fakt, sama zjadłam jedynie kilka sztuk, ale gotuję leniwe pierogi tak rzadko, że nie ma chyba ilości której małżowinek by nie pochłonął. Dodatkowo te z ricotty są tak delikatne, że musicie je podać swoim najbliższym. Rozpływają się w ustach, nie mają ani cienia kwaskowego smaku jaki daje nasz rodzimy twaróg i są lekkie jak chmurka za sprawą ubitych białek. Polecam, niezależnie czy podacie je komuś wyjątkowemu, czy zaplanujecie na romantyczny wieczór w kapciach sam na sam z Ryanem Goslingiem w jednej z jego ról. Są tego warte. Po prostu.

składniki

- 500g ricotty (kubeczki 2x 250g)
-  2 jajka,
- około szklanki mąki pszennej,
- pół szklanki cukru,
- szczypta soli

oraz
- 2 łyżki masła,
- kopiasta łyżka bułki tartej,
- szczypta cynamonu i cukier do podania

Ser, żółtka i cukier mieszamy dokładnie razem. Następnie delikatnie dodajemy przesianą mąkę oraz ubite z solą na nie do końca sztywną pianę z białek.  Pianę stopniowo, po łyżce dodajemy do masy. Następnie masę na pierogi przekładamy na oprószoną mąką stolnicę i przy użyciu jak najmniejszej ilości mąki formujemy wałeczki które kroimy na ukośne kluski - jak kopytka. Gotujemy partiami we wrzątku do momentu aż wypłyną na powierzchnię.

Na małej  patelni rumienimy suchą bułkę tartą - najbezpieczniej na małym ogniu. Dodajemy masło i razem topimy. Pierogi podajemy z bułką i masłem, posypane cynamonem i cukrem kryształem.

Smacznego. Pa.

12 komentarzy:

Kamila pisze...

Zdecydowanie ulubione! Pozdrawiam

kasia pisze...

Oooo, dobrze wiedziec, ze ricotta tez sie na leniwe nadaje- mam pod reka, za to twarogu ani na lekarstwo! :) A wygladaja wystarczajaco cudnie! ;)

zufik pisze...

świetne! zawsze robię ze zwykłego twarożku, muszę przetestować Twoją propozycję:)

ANIA pisze...

Aniu, muszą być pyszne bo tak wyglądają, a z ricottą jeszcze nie robiła, fajny pomysł :)

Buse Ece Yaman pisze...

ładne przepis! dziękuję

Wiewióra pisze...

mniam, mniam! cudne i smakują dzieciństwem :)

Maggie pisze...

Leniwe z ricotty? Podoba mi sie ten pomysl!

shinju pisze...

Muszę kiedyś mojemu T. przyrządzić takie :) Sama uwielbiam, ale nie wiem czy T. w ogóle kiedyś je jadł...

grazyna pisze...

Takich leniwych jeszcze nie robiłam ! Oj, ja też uwielbiam widok pałaszujących moje dania :)
Faktycznie, wyglądają na leciutkie i pyszne !

Unknown pisze...

wygladaja super

Unknown pisze...

wygladaja super musze w ten w/e je zrobicx

Anonimowy pisze...

Bede musiala koniecznie sprobowac z ricotta, jak wiadomo we Wloszech ciezko dostac nasz polski bialy ser. Dziekuje za przepis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...