wtorek, 20 lipca 2010

żeberka po amerykańsku


Długo szukałam ciekawego przepisu na żeberka, i ten najbardziej przypadł mi do gustu. Co prawda złapałam sie za głowe widząc że ktos dodaje coca-coli do jedzenia, ale w rezultacie coli nie czuć, sos jest lekko słodkawy, i ma nutę sosu BBQ. Podsumowując - domowy mięsożerca szczęsliwy że ho ho, ja zaskoczona, że mimo braku zieleniny na talerzu dałam rade zjesć tego typu obiad. Podkreslmy - zjesć ze smakiem :)

składniki:

- żeberka,
- puszka coca-coli,
- ketchup,
- tabasco,
- sól, pieprz,
- frytki

Porcje żeberek natrzyj solą i pieprzem. Wstaw na 15 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Wymieszaj coca-colę z 4 łyżkami ketchupu i paroma kroplami tabasco - w zależnosci jak ostre mają być żeberka. Polej podgrzane i osuszone mięso przygotowanym sosem. Piecz 1,5 godziny, od czasu do czasu odwracając żeberka. Na koniec przełącz funkcję piekarnika na grill, by mięso bylo chrupiące z wierzchu. Podawaj z frytkami i... jeszcze większą iloscią cola-coli :) Smaczego. Pa.

1 komentarz:

Katarzyna pisze...

Wiesz, zawsze można zrobić jakąś sałatkę albo surówkę i zielenina będzie ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...