poniedziałek, 4 kwietnia 2011

klopsiki w sosie pieczarkowym


Bywają dni, kiedy gotuję zupełnie bez zastanowienia. Nad tym, czy moje danie wrzucę na bloga, czy będzie w nim coś, co ktokolwiek uzna za warte wypróbowania. Przeglądając bloga Smakiem natrafiłam na wspaniały przepis na - z pozoru - zwyczajne klopsiki w sosie pieczarkowym. Bingo! Czyja mama bądź babcia ich nie gotowała, podając z puszystymi ziemniakami? Stwierdziłam, że należy wrócić do tego starego, sprawdzonego przepisu, a dzięki proszkowi grzybowemu który od ostatniego sezonu jest nowością w mojej kuchni, lekko zmodyfikowałam dobrze wszystkim znany przepis. Smakiem bardzo dziękuję za inspirację.

składniki (dla 3 osób)

- kawałek zmielonego mięsa wieprzowego,
- mała cebula (pokrojona bądź zmielona z mięsem),
- 1 jajko,
- 1/2 łyżeczki soli,
- świeżo mielony pieprz
- opcjonalnie 2 łyżki bułki tartej, ja jej nigdy nie dodaję.

na sos

- 1 średnia cebula,
- 450g pieczarek,
- łyżka mąki,
- łyżka masła,
- 2 szklanki bulionu,
- łyżeczka proszku grzybowego
- sól i pieprz do smaku,
- natka pietruszki

składniki na klopsiki dokłądnie wymieszać, w razie potrzeby dodając bułki, by zagęścić. Uformować małe kuleczki, obtoczyć w mące i usmażyć na rumiano.

W rondlu zeszklić cebulę i stopniowo dodawać pieczarki. Gdy wszyskie grzyby już się podduszą, lekko opruszyć mąką, wymieszać i zalać je bulionem. Gotować około 10 minut. Doprawić do smaku, dodając przy tym proszek z grzybów leśnych, który przepięknie podkreśli smak sosu. Na koniec dodać klopsiki, tak, by były przykryte sosem. Dać im chwilę, by panierka przeszła sosem. Podawać z ziemniakami i zieleniną.

Smacznego. Pa.

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

mniami...muszę iść do kuchni by zrobić coś do jedzenia..bo takiego smaka mi teraz narobiłaś...że już nie mogę...:)

a co do przepisu..często mam tak, że jak nie planuję..jakiegoś dania..to wychodzi NAJLEPIEJ:)

Maggie pisze...

A moja Mama takich nie robila. Tak wiec kiedy je zrobie (a zrobie na pewno, bo bardzo mi sie podobaja), bedzie to moje pierwsze spotkanie z takimi klopsikami :)

zauberi pisze...

mniam, chętnie bym zjadła na obiad :)

wiosenka27 pisze...

Lubię takie obiady:)

kulinarne-smaki pisze...

pyszne bardzo lubię klopsiki

aga pisze...

klopsiki w sosie... pyszne jedzonko:)

Unknown pisze...

Wstyd się przyznać, ale u mnie podawało się zawsze takie pulpeciki z sosem pomidorowym, a z pieczarkowym nie próbowałam. Czas to zmienić, bo wyglądaja obłędnie...a sosy pieczarkowe kocham :)
P.S. Dziękuję za wizytę na moim blogu :) Ja u Ciebie też będę teraz stałym gościem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...