czwartek, 8 listopada 2012

sałatka z wędzonym łososiem i miodowo musztadrowym dressingiem

Świeże sałaty są idealne na drugie śniadanie czy jako szybki posiłek w pracy. Ja uwielbiam lodową, głównie za jej chrupkość i soczystość. Szukam teraz ciekawego podania kapusty pekińskiej bo małżowinek się jej domaga, a ja widzę w niej część ewentualnie jadalną i część styropianu. No i nie chce być inaczej. Jak już znajdę przepis z którym się bez pamięci zatracę, z pewnością się nim podzielę, choć marne szanse na to widzę... 

Na sałatę przymknął oko. Pewnie dlatego, że na pierwszy plan wysunął się smak przywiezionego z Helu łososia. Świeżutki, rozpływający się w ustach. Szkoda mi go było, by dorzucać do ciepłych dań, na to jeszcze będzie czas. Najpierw musimy nacieszyć się jego smakiem w wersji na zimno. Lekko słodki, ale też kwaśny i ostry dressing doskonale uzupełnił całość. Znacie sos IKEA, ten musztardowo koperkowy? Przyznaję, że na nim właśnie się wzorowałam. Mimo braku koperku cel został osiągnięty i tym oto sposobem kolejnemu gotowemu produktowi mówię sorry...

składniki

- główka sałaty lodowej,
- dowolna ilość wędzonego łososia,
- pomidor, najlepiej malinówka,
- dymka,

na dressing

- miód (użyłam gęstego, rzepakowego),
- ulubiona ziarnista musztarda,
- łyżka soku z cytryny,
- szczypta koperku,
- ew. sól i pieprz do smaku,

 Sałatę myjemy, osuszamy i rwiemy na mniejsze kawałki. Pomidora kroimy w tzn. ząbki czosnku, czyli na pół i na kawałki. Mieszamy z sałatą, wykładamy na talerz, układamy łososia, posypujemy dymką, skrapiamy dowolną ilością dressingu. Oby sałata w nim nie pływała...

Smacznego. Pa.

10 komentarzy:

ANIA pisze...

szalejesz ostatnio:))) taką sałatkę chętnie bymw chrupnęła, zawłaszcza że łososia uwielbiam:))))

Ola pisze...

pekińska to dla mnie taki wypełniacz...
ta bardzo apetycznie wygląda!
życie & podróże
gotowanie

Nemi pisze...

Uwielbiam wędzonego łososia, chętnie spróbuję sałatki z takim dressingiem:)

alucha pisze...

Uwielbiam takie sałatki, a koperek idealnie pasuje mi do łososia :)

whiness pisze...

O, co za pyszności :D Lubię takie nietypowe połączenia smaków i już czuję, że ta sałatka by mi posmakowała!

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Jak dla mnie, idealnie skomponowana!
Pysznie u Ciebie! Pozdrawiam:)

grazyna pisze...

Uwielbiam takie sałatki :)

burczymiwbrzuchu pisze...

Mniam! Moje smaki :)

Anna Wlezień pisze...

miodowy dressing - mój ulubiony :)

Unknown pisze...

Zapisuję - muszę sobie taką zrobić :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...