niedziela, 17 marca 2013

oszukane risotto by marcinku

Pamiętacie wieprzowinę z ryżem po hiszpańsku? To danie jest podobne. Jest też jednym z tych, którymi kulinarnie imponował mi małżowinek na początku naszej historii. Miłe wspomnienia. Były dania mniej lub bardziej udane, zaplanowane w najdrobniejszym szczególe, albo też dania - przypadki. Najzabawniejsze było to, gdy niewiele wiedząc o gotowaniu, posłuchałam porad znajomej i ugotowałam pseudo carbonarę na serkach topionych. I co dalej? No co. Od tego momentu wiedziałam, że mój facet ma słabą wątrobę. Wtedy wyszło słabo, teraz mamy wiele wesołych wspomnień, także tych kulinarnych. I świetnie.

Kocham dania z ryżem, w tym dodatki stanowią głównie mięso mielone, kolorowe papryki, marchew i kukurydza. A! No i cebula, której tym razem zapomniałam dodać. Można? No okazuje się, że tak. Wam jednak proponuję dodać, by danie było dodatkowo zdrowsze i smaczniejsze. Może faktycznie ten ryż powinien przygotowywać Marcinku...

składniki

- 500g mięsa mielonego (wybrałam wieprzowo-wołowe),
- 2 czerwone papryki i 1 pomarańczowa,
- 2 długie, dość cienkie marchewki,
- 2 cebule,
- 2 ząbki czosnku,
- puszka kukurydzy,
- passata pomidorowa lub puszka krojonych pomidorów,
- natka pietruszki,
- ulubione suszone zioła (dodałam oregano, bazylię i tymianek),
- olej rzepakowy,
- sól morska i świeżo zmielony pieprz 

- woreczek ryżu parboiled,
- łyżeczka masła,
- szczypta soli,
- szczypta kurkumy

W patelni z grubym dnem lub dużym rondlu rozgrzewamy olej rzepakowy. Szklimy pokrojone drobno cebule, dodajemy mięso oprószone przyprawami i wyrobione. Podsmażamy, dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Obrane marchewki kroimy w talarki, dodajemy do mięsa i smażymy razem.

W międzyczasie gotujemy 'al dente' ryż z dodatkiem soli i kurkumy.

Mięso można podlać wodą (szczęśliwcy podlewają bulionem) i dodajemy pokrojone w kostkę papryki. Gdy warzywa zmiękną, dodajemy pomidory, sól, pieprz i kukurydzę oraz odcedzony ryż, który do końca 'dojdzie' w daniu, wchłaniając soki z warzyw i mięsa. Na końcu dodajemy zioła.

Smacznego. Pa.

7 komentarzy:

Wiewióra pisze...

takie dania kochamy i my!!! pychotka :)

grazyna pisze...

Oj, takie dania z ryżem to i ja bardzo lubię. A czasami cebulę można ominąć.Pysznie wygląda :)

agnieszka pisze...

Bardzo ciekawy pomysł na danie jednogarnkowe ;) Uwielbiam takie wszystko wymieszane razem!!

Ola pisze...

fajne proste danie!
Blog about life and travelling
Blog about cooking

toPestka! pisze...

wgląda bardzo smakowicie:)

ANIA pisze...

ja wybieram z cebulą, chociaż mój Tomek to by się pewnie ucieszył gdybym o cebuli zapomniała :)

ola in the kitchen pisze...

Mniam, ale pyszny obiadek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...